Partial knee replacement
شرکت بازتاب انرژی

قیمت باتری یو پی اس کره ای

باتری یو پی اس های کره ای باتوجه به کیفیت بالایشان قیمت نسبتاً بالایی نسبت به سایر باطری ها دارند.یست قیمت باتری یو پی اس فروش باطری یو پی اس ارائه انواع باتری های Sealed Lead Acid و Ni-Cd در ظرفیت های مختلف با مارک های کره ای. شرکت بازتاب انرژی. شرکت بازتاب انرژی به منظور ارائه خدمات فني- مهندسي و تامين كالا در بخش برق صنعت كشور تاسيس شده است. در اين راستا، تولید و تامین انواع ...

  • Youtube
  • LinkedIn

قیمت باتری یو پی اس / هزینه باطری یو پی اس

شرکت بازتاب انرژی بزرگترین مرجع باطری یو پی اس سیلد اسید در ایران , برای استعلام قیمت و خرید باتری یو پی اس با ما تماس بگیرید .باطری یوپی اس , باتری سیلد اسیدی - باتری خشک , باتری یو پی اس. عرضه انواع باتری یو پی اس با بهترین قیمت و کیفیت در اکثر برند های معتبر جهانی مانند فیام لانگ و نارادا و دارای گارانتی های معتبر .فروش و خدمات انواع یو پی اس ، UPS ، باطری ، اینورتر ، استابلایزر ، پانل های خورشیدی و محصولات | یو پی اس کاران. لیست قیمت یو پی اس-متعلقات UPS توسط فروشگاه های اینترنتی و نمایندگی های فروش یو پی اس-متعلقات UPS قیمت گذاری شده است. یو پی اس قیمت متعلقات UPS قیمت خرید فروش یو پی اس و استابلایزر باطری UPS کابینت پو پی اس انرژی های نو یوپی اس فاران فاراتل آلجا از نمایندگی اصلی.

 

باتری چیست؟ / قیمت باتری یو پی اس به چه صورت میباشد ؟ 

ساختمان باتری
یک باتری 12 ولتی شامل 6 سلول و صفحه مستقل می باشد که در یک محفظه عایق و به صورت سری به یکدیگر قرار گرفته اند . هر سلول دارای المنت های می باشد که دارای صفحات مثبت و منفی میباشد . و از صفحات سربی و مواد عایق جدا کنندها مابین صفحات با پلاریته مختلف انها تشکیل شده است .
الکترولیت از اسید سولفوریک رقیق شده تشکیل ضده است که در لا به لای صفحات و جداکننده ها و سلول ها قرار دارد و ترمینال ها ، رابط های سلول و تسمه های صفحات از سرب ساخته شده اند
ار روش ریخته گری داغ در قالب گیری قاب باتری استفاده میشود که عایق بهینه ای را در قسمت بالای باتری فراهم می اورد . در باتری های معمولی هر سلول توسط دریچه تهویه متناظر خود عایق بندی میگردد که امکان پرکردن اولیه باتری و در حین سرویس فراهم می اورد .
باتری های بدون نیاز به تعمیرات ظاهرا به صورت کاملا عایق به نظر میرسند ولی انها نیز دریچه هایی جهت تهویه گازهای درون باتری دارند
قاب باتری از جنس مواد عایق مقاوم در برابر اسید ساخته میشود قاب باتری معمولا از ریل های پایینی جهت نگهداری وزن باتری تشکیل شده است . در داخل باتری مجموعه صفحات توسط پایه های انها که در کف قاب قرار دارد واقع شده است و در زیر لبه های پایینی صفحات تشکیل محفظه هایی را جهت نگهداری که از صفحات و به مرور زمان کنده می شوند میدهد . این محفظه ها که شامل سرب بوده و عایق الکتریکی نیز میباشد بدون تماس با صفحات این عمل را انجام میدهند
قاب باتری توسط سلول ها که از اجزا اصلی باتری میباشند به چند قسمت تقسیم میشوند که شامل المنت هایی با صفحات مثبت و منفی و نیز جدا کنندههای مابین انها میباشد .
المنت های باتری
المنت ها شامل صفحات مثبت و منفی و جداکننده های مابین انها میباشد . تعداد و مساحت سطح این صفحات مقدار ظرفیت امپر ساعت سلول ها را مشخص میکند صفحات از جنس سرب جامد بوده و شامل مواد فعالی میباشند که بر روی انها قرار گرفته اند.

 

باتری های معمولی
نام دیگر این دسته از باتری ها اسید شارژ بوده که در ایران با نام باتری اسیدی شهرت دارد .
این نوع باتری ها با توجه به آلیاژی که دارند قیمت پایین تری نسبت به نوع سیلد دارند و همچنین نیازمند بازدید جهت تنظیم سطح الکترولیت هستند.


باتری های سیلد
نام های دیگر این دسته از باتری ها بدون نیاز به نگهداری mf است .
این نوع باتری ها با توجه به الیاژی که دارند قیمت بالاتری نسبت به نوع اسید شارژ دارند ولی نیازمند جهت تنظیم سطح الکترولیت نیستند . آلیاژهایی که جهت تیغه سربی سخت باتری های معمولی و باتری های سیلد بکار می روند با یکدیگر متفاوت هستند . در باتری های اسید شارژ پس از کاهش سطحی تیغه سربی به مرور زمان باتری به نقطه ای می رسد که دیگر هیچگونه در مشخصه ای ان وجود نخواهد داشت و این بدان معناست که بایستی از فرم های دیگری جهت سخت تر کردن تیغه ها بجای انتیموان استفاده کرد .
این دسته از باتری ها را با دو نوع الیاژ مختلف میتوان تولید کرد لذا دو نوع باتری سیلد برای خودروها ساخته میشود .
تشریح و توضیح باتری الیاژ سرب – کلسیوم : در باتری های راه انداز بدون نیاز به نگهداری (سیلد) توسط کلسیوم تحت تاثیر قرار میگیرد که به صورت الکترومکانیکی تحت شرایط پتانسیلی خاصی در باتری انباره سربی غیر فعال می باشد این بدان معناست که از خرابی صفحه منفی جلوگیری شده و پدیده دشارژ خود به خودی نیز متوقف خواهد شد . واقعیت مهم دیگر این است که ولتاژ گازهای خروجی به صورت پایدار در طول عمر مفید باتری باقی می ماند از ورقه فلزی پلی اتیلین که در برابر تاثیرات اکسیداسیون مقاوم است و همچنین اسید به عنوان مواد جداکننده استفاده میشود که تشکیل لایه ای را می دهد که در حول المنت های مثبت و منفی باتری پوشیده شده است.


تشریح و توضیح باتری آلیلژ سرب – کلسیوم – نقره :
موتورهای مدرن امروزی که دارای اشکال هندسی بدنه ویژه میباشند باعث افزایش دمای متوسط محفظه موتور گردیده است . این تغییر شرایط باعث بروز تاثیراتی نیز بر باتری خودروها گردیده است که در نتیجه توسعه باتری ها به وجود اورده است که از الیاژهای سرب در ساخت تیغه ها استفاده شده است . این الیاژ به همراه تیغه ای که دارای جنس بسیار سخت تر می باشد . پس از شارژ باتری چگالی الکترولیت افزایش یافته و پس از عدم استفاده از باتری باتری چگالی ان کاهش خواهد یافت .طرح بهینه شکل مهندسی تیغه ها و همچنین افزایش قابلیت رسانایی ان باعث تغییر بیشتر مواد فعال در باتری خواهد شد . استفاده از یک صفحه مرکزی برای رابط سلول باعث قرارگیری مناسب تر تیغه ها در قاب باتری خواهد شد . این تکنولوژی امکان نازک تر ساختن تیغه ها و همچنین امکان افزایش قابلیت استارت زنی در هوای سرد را نیز از بدون از دست دادن کیفیت مهیا میسازد  . تسمه ها دارای صفحات مثبت ضخیم تر با قاب قوی تر می باشند . استفاده از صفحات کوتاه تر امکان قرارگیری حجم زیادی از الکترولیت را در بالای صفحات فراهم می اورد .
همچنین تیغه ها همیشه ال الکترولیت پوشانیده شده و بدین ترتیب در مقابل فرسایش و خوردگی نیز مقاوم خواهند بود . این نوع خاصیت در باتری ها امکان استفاده از باتری ها را در موارد عملی سخت تر افزایش می دهد .
 

 

 

باتری در واقع، یک دستگاه ذخیره کننده ی الکتریسیته و تنها منبع تولید توان الکترونیکی قابل حمل است و از این رو، یکی از مهمترین اختراعات تاریخ بشر محسوب می شود. به طور کلی، باتری وسیله ای است که انرژی را جهت بهره برداری در آینده ذخیره می کند.

  • انواع باتری

باتری‌ها اساساً به دو گروه اسیدی و قلیایی تقسیم می شوند. الکترولیت باتریهای اسیدی را یک محلول اسیدی و الکترولیت باتریهای قلیایی را یک محلول بازی تشکیل می دهد. جنس صفحات مثبت و منفی باتری‌های اسیدی و قلیایی کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

 به طور کلی، باتری‌های اسیدی را می توان از سه دیدگاه طبقه بندی نمود.

  1.  طبقه بندی باتری‌ها از نظر قابلیت شارژ

1-1 : باتری اولیه

باتری اولیه همان باتری غیرقابل شارژ یا یکبار مصرف است و طراحی آن به گونه ای است که تنها یک بار کاملاً تخلیه و سپس دور انداخته می شود. گرچه باتری‌های اولیه غالباً از مواد اولیه مشابه باتری‌های ثانویه (قابل شارژ) ساخته می شوند، لیکن فرآیند طراحی و تولید آنها یکسان نیست.

1-2: باتری ثانویه

باتری‌های ثانویه همان باتری‌های قابل شارژ هستند که به باتری‌های شارژپذیر یا چندبار مصرف نیز موسوم اند. در اصطلاح به آنها باتریهای انباره ای نیزگفته می شود. طول عمر این باتریها به مواد سازنده ی آنها بستگی دارد و معمولاً حدود 100تا 1000 سیکل یا چرخه ی شارژ است.

 

  • طبقه بندی باتری ها از نظر کاربرد:

2-1: باتریهای راه انداز

باتریهای راه انداز بیشتر در اتومبیلها مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو، به باتری اتومبیل موسوم اند. این باتری‌ها به باتری راه اندازی، روشنایی، جرقه زنی یا SLI نیز مشهوراند و عموماً برای استارت یا راه اندازی موتورها به کار می روند.

2-1: باتری سیکل عمیق

باتریهای سیکل عمیق شامل باتریهای خورشیدی (PV)، باتریهای پشتیبان، باتریهای وسایل نقلیه ی تفریحی و باتریهای خانگی هستند. (باتریهای خانگی عمدتاً از توان پایین برخوردارند و در تجهیزات قابل حمل و مسافرتی نظیر: چراغ قوه، رادیو، کامپیوتر لپ تاپ، تلفن همراه، اسباب بازی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. این باتریها معمولاً کوچک، دارای شکل استاندارد و ولتاژ 5/1 تا 9ولت هستند.)

باتریهای سیکل عمیق بزرگ به باتریهای صنعتی یا سیکل عمیق نیز مشهوراند و نسبت به باتریهای راه انداز، دارای صفحات ضخیم تری هستند. ضخامت صفحه ی یک باتری سیکل عمیق به 35/6 میلی متر نیز می رسد. طراحی آنها به گونه ای است که قادر هستند تا 80 درصد نیز تخلیه شوند و این عمل می تواند بارها و بارها تکرار شود. تفاوت عمده ی یک باتری سیکل عمیق و باتریهای دیگر آن است که صفحات آن، برخلاف صفحات باتری راه انداز که اسفنجی است، یکنواخت و پر هستند.

باتریهای سیکل عمیق معمولاً جهت تامین جریانهای نسبتاً کم (تا 25 آمپر) در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف باتری‌های راه انداز، باتریهای سیکل عمیق می توانند تا 80%  نیز تخلیه گردند، بدون آن که در آینده دچار کاهش یا افت ظرفیت شوند.

  1. طبقه بندی باتریها از نظر ساختمان

باتریهای اسیدی از نظر ساختمان، به سه دسته ی تر، ژله ای (ژلاتینی) و ای.جی.ام. تقسیم می شوند.

3-1: باتری تر

باتری تر نوعی پیل الکتریکی است که ماده ی الکترولیت آن به صورت مایع می باشد. باتری‌های تر از دو نوع مختلف برخوردارند. دسته ای از این باتریها دارای درپوشهای قابل برداشتن و دسته ای دیگر موسوم به "بدون سرویس و نگهداری" (بدون نیاز به سرویس و نگهداری) هستند. طراحی باتریهای "بدون سرویس و نگهداری" به گونه ای است که تقریباً پس از انقضای مدت زمان ضمانت، کیفیت خود را از دست می دهند.

3-2: باتری ژله ای

باتری ژله ای نوعی باتری سرب – اسیدی است که الکترولیت آن به صورت ژله است و می تواند پس از تخلیه، جهت استفاده ی مجدد تا چندین مرحله شارژ شود. تمام باتریهای ژله ای، پلمب شده (سیلد) هستند و تعداد کمی از آنها نیز تثبیت شده توسط والو یا سوپاپ دار می باشند. در واقع، برای تامین یک فشار مثبت بسیار ناچیز، سوپاپ (والو) کوچکی در آنها تعبیه شده است.

با اضافه کردن ژل سیلیکا، اسید باتری ژله ای به صورت ژلاتین درمی آید. این ماده، اسید را به خمیر فشرده ای شبیه به ژله ی چسبناک تبدیل می کند. مزیت این باتری‌ها آن است که حتی اگر محفظه ی آنها بشکند، اسید باتری نمی ریزد.

3-3: باتری ای.جی .ام.

باتری ای.جی.ام. را معمولاً الکترولیت گرسنه یا خشک نیز می نامند، زیرا نمد پشم شیشه ای این باتری به جای آن که کاملاً خیس باشد، به میزان  95 درصد از اسید سولفوریک اشباع شده است و لذا هیچ مایع اضافی در آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، تمام الکترولیت (اسید)این باتریها در داخل نمد شیشه ای است و حتی اگر محفظه ی آنها بشکند، اسید باتری نمی ریزد. بنابراین این باتری‌ها خطرناک نیستند و در نتیجه دارای هزینه ی حمل و نقل کمتری نیز می باشند. به علاوه، چون هیچ مایعی در آنها وجود ندارد که منجمد و منبسط شود، عملاً از خسارتهای ناشی از انجماد نیز مصون هستند. تقریباً تمامی باتریهای ای.جی.ام. از نوع سرب – اسیدی تثبیت شده توسط والو یا سوپاپ دار  می باشند. اغلب باتریهای سوپاپ دار تحت فشار 1 تا 4 پی.اس.آی. (در سطح دریا) قرار دارند.

باطری یو پی اس
۱۲ ولت
۱۰۰ آمپر
برند ویژن
نو می باشد
 فروش انواع باتری ups صبا باتری وخارجی با امپراژ مختلف اکبند
باتری یوپی اس بامارکهای

saba
CGB
LONG
faran
hitako
vision
با امپراژ
4
Ah
7Ah
7.5Ah
9Ah
12Ah
18Ah
28Ah
42Ah
65Ah
100Ah
120Ah

قیمت باتری یو پی اس  قیمت خرید فروش یو پی اس و قیمت یوپی اس با باطری و قیمت UPS کابینت پو پی اس و خرید یو پی اس با قیمت یو پی اس از نمایندگی یو پی اس در یوپی‌اس یا منبع تغذیهٔ بدون وقفه (به انگلیسی: Uninterruptible power supply یا UPS) وسیله‌ای است که در کنار یک رایانه (یا مصرف‌کنندهٔ برقی دیگر) نصب می‌شود

.. باتری یو پی اس صبا باتری 12V 65A Saba Battery UPS Battery خری اینترنتی باتری یو پی اس 65 آمپر ساعت قیمت باتری UPS فروش باتری یو پی اس لیست ... فروش و خدمات انواع یو پی اس ، UPS ، باتری یو پی اس ، اینورتر ، استابلایزر ، پانل های خورشیدی و محصولات سولار | یو پی اس کاران. .. برند باطری ups, ولت, آمپر, قیمت(تومان). ABC, 6, 4/5, 170000. ABC, 6, 12, 380000. ABC, 12, 4/5, 270000. ABC, 12, 7/5, 40000. ABC, 12, 10, 45000. ABC, 12, 18 ...

یو پی اس قیمت متعلقات UPS قیمت خرید فروش یو پی اس و استابلایزر باطری UPS کابینت پو پی اس انرژی های نو یوپی اس

.شرکت بازتاب انرژی با ارائه و فروش انواع یو پی اس های صنعتی و خانگی , باتری شارژر, فروش یو پی اس, باتری یو پی اس, خرید یو پی اس،

قیمت یو پی اس, باطری یو پی اس

بیشتر مردم یو پی اس را فقط به عنوان تامین کننده برق بعد از قطع برق شهری می شناسند | باتری یو پی اس | قیمت باطری
ups | برای اتاق

سرور و تجهیزات پزشکی.

باتری (باطری) هیتاکو که از نوع باتری سیلد لید اسید است با بهره مندی از تکلنولوژی روز در ولتاژها و ظرفیت های مختلف تولید می شود.

باطری های سیلد در دو بخش سیستم های پیوسته (سیلکی) و سیستم های آماده به کار (Standby) کاربرد دارند که به طور کلی می توان به یو پی

اس ups، روشنایی اضطراری، سیستم و شبکه های کامپیوتری، سلول های خورشیدی، تجهیزات صوتی و تصویری پرتابل، تجهیزات مخابراتی،

ایستگاه های برق، سیستمهای حفاظتی و هشدار خطر، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی اشاره کرد.

باتری هیتاکو 12 ولت 28 آمپر از نوع باطری یو پی اس است که در ابعاد 20*19*17 سانتی متر و وزن 9.6 کیلوگرم می باشد. این باتری 12

ولت از مقاومت داخلی یعنی شارژ کامل در دمای 25 درجه سانتی گراد برخوردار است. شارژ باطری HITACO به میزان 13.5-13.8 ولت (V)

است .

 باتری های سیلد اسید امروزه در مقیاس بسیار وسیعی برای تامین و ذخیره انرژی الکتریکی در دستگاههای نظیر یو پی اس و منابع برق اضطراری

و یا پشتیبان سیستم کنترل آسانسور و غیره به کار گرفته می شوند.

این باتری ها به دلیل استفاده از سرب و اسید قاعدتا" علاوه بر ظرفیت مناسب نسبت به وزن و حجم خود ، قابلیت جریان دهی بالا در یک زمان را

دارند مانند آنچه در استارترها مورد نیاز است.

این باتری در بسیاری از دستگاههای شارژ پذیر استفاده می شود مانند ماشین های کوچک الکتریکی برای کودکان ، بعضی از اسکوتر ها ،

دستگاههای روشنایی اضطراری و...

این محصول باتری 6 ولت 2.8 آمپر از شرکت سانی‌بت با تکنولوژی ساخت سیلد اسید است که مصارف این باتری درماشین های شارژی، اسباب بازی های شارژی،دوچرخه شارژی،اسکوتر برقی، برق اضطراری و ... می‌باشد.

 برای افزایش طول عمر این نوع باتری‌ها از لحیم‌کاری ترمینال‌های باتری خودداری نموده و هم‌چنین اگر به مدت طولانی از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید، باتری را از دستگاه جدا نمائید.

محصول فوق ساخته شده در کشور ویتنام بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

شرکت بازتاب انرژی  ارایه دهنده باتری ups خودرو بویژه باتری یو پی اس گلوبال راکت کره جنوبی, یو پی اس آنلاین, نیوتک و یو پی اس هیتاکو و اس سيلد اسيد است.

فروش و خدمات انواع یو پی اس ، UPS ، باتری یو پی اس ، اینورتر ، استابلایزر ، پانل های خورشیدی و محصولات سولار یو پی اس آنلاین ،عرضه کننده و تعمیر انواع دستگاه یوپی اس ، باتری یو پی اس و استابلایزر. برای خرید ،مشاوره و استعلام قیمت با ما.


یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد ، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد . همچنین یو پی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با  استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری  ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید .
مشخصات فنی یو پی اس آلجا 700L:

        هشدارها: Low Battery, Abnormal AC input,UPS Failure
        نمایشگر: صفحه نمایش LCD وضعیت برق AC ورودی، اینورتر،ضعیف بودن باتری، بار زیاد و ظرفیت باتری را نمایش می دهد
        محافظت ها: Low Battery, OverLoad, Short Circuit and Temperature
        دامنه ولتاژ:   220 (+/-25%)
        دامنه فرکانس: 50/60 (+/- 10%)
        توان: 420 / 700
        دامنه ولتاژ: 220 / 120
        مدت زمان انتقال: معمولا 5 میلی ثانیه
        ولتاژ: 12
        نوع باتری: 1x7Ah12v/EXT
        درگاه ارتباطی: RS232 , RJ11, RJ45 (USB and SNMP are Optional)  
        نویز صوتی: <45
        دمای کارکرد: 0~40 درجه سانتیگراد
        رطوبت محیط: 0 ~ 95 درصد بدون
        ابعاد:  120*395*220 میلیمتر
        وزن:  8 کیلوگرم
        راه اندازی خودکار در زمان برگشت برق
        حفاظت تمام اتوماتیک
        توان 7۰۰ VA
        کنترل هوشمند تمام مایکروپروسسوری
        سیستم مدیریت پیشرفته باتری
        نرم افزار قدرتمند مدیریت یو.پی.اس
        نمایشگر LCD
        کاربری بسیار آسان
        سیستم تثبیت کننده ولتاژ خروجی
        سیستم فیلترینگ EMI/RFI
        قابلیت راه اندازی بدون برق شهر

باتری ای جی ام چیست ؟
باتری ای. جی. ام در واقع نوعی باتری پلمپ شده است که در میان صفحات آن از نمد های شیشه ای جاذب استفاده می شود. این نمد یک نمد شیشه ای از جنس برون – سیلیکات و دارای الیاف بسیار ریز است. باتری های ای. جی. ام تقریبا هم قیمت با باتری های ژله ای هستند، ولی  از مقاومت بیشتری برخوردارند.
تقریبا همه ی باتری های ای. جی. ام از نوع باز ترکیب هستند. به گونه ای که اکسیژن  (O2) و هیدروژن (H2) در داخل این باتری ها مجددا ترکیب می شوند. در باتری های ای. جی. ام انتقال اکسیژن به صفحات منفی در فاز گازی انجام می گیرد تا در هنگام شارژ، دوباره ترکیب شده و به آب تبدیل شود و در هنگام الکترولیز نیز از اتلاف آب جلوگیری گردد. از آنجایی که ترکیب مجدد با راندمان 99% انجام می شود، می توان ادعا نمود که تقریبا هیچ اتلاف آبی در اینگونه باتری ها وجود ندارد.
قیمت باتری ای جی ام
قیمت باتری سیلد اسید
بازتاب انرژی ارائه دهنده باتریهای ای جی ام
بازتاب انرژی عرضه کننده انواع  باتریهای سیلد اسید



باتری ها چگونه ساخته می شوند؟

آزمایش معروف بنجامین فرانکلین در زمینه جذب برق از طریق به پرواز درآوردن بادبادک در هنگام رعد و برق، تنها یکی از آزمایش های گوناگونی بود که در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم برای دانستن بیشتر درباره برق انجام می گرفت.

اولین باتری نیز در قرن نوزدهم به وسیله یک ایتالیایی به نام الساندرو ولتا ساخته شد. این باتری یا به اصطلاح پیل ولتایی حاوی دیسک های نقره و روی بود که به طور متناوب قرار می گرفتند و به وسیله لایه های چرمی یا مقوایی که در آب نمک یا برخی از محلول های قلیایی خیس شده بودند از هم جدا می شدند. نوارهای فلزی در هر انتهای پیل به فنجان کوچک پر از جیوه متصل می شدند. هنگامی که ولتا هر دو فنجان کوچک پر از جیوه را با انگشتانش لمس کرد، شوک الکتریکی دریافت کرد. وقتی دیسک های بیشتری اضافه کرد، تکان بزرگ تری دریافت کرد.

کشف ولتا به آزمایشات بیشتری منجر شد. در سال 1813، همفری دیوی (Humphrey Davy)  پیلی با 2،000 جفت دیسک ساخت. یکی از کاربردهای پیل دیوی این بود که وی از برقی که این پیل تولید کرد برای الکترولیز -واکنش های شیمیایی کاتالیزوری با عبور دادن جریان برق از میان مواد- استفاده کرد. (دیوی سدیم و پتاسیم را از ترکیبات جدا کرد.)

چند سال بعد میشل فارادی با استفاده از آهن ربایی که برق را در یک سیم پیچ القا می کرد، اصل القای الکترومغناطیسی را کشف کرد. این تکنیک در دل دینام هایی است که برای تولید برق در نیروگاه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. (در حالی که دینام جریان متناوب (AC) تولید می کند که در آن جریان الکتریسیته به طور منظم تغییر جهت می دهد، باتری ها جریان مستقیم (DC) تولید می کنند که تنها در یک جهت جریان می یابد.) یک سلول سرب- اسید قابلیت تولید مقدار بسیار زیادی جریان را دارد و پیش زمینه باتری های امروزی خودروها بوده است. باتری سرب- اسید در سال 1859 به وسیله گاستون پلانت فرانسوی ابداع شد.

در ایالات متحده، توماس ادیسون با برق حاصل از هم باتری و هم دینام آزمایشاتی انجام داد تا به این وسیله انرژی لامپ را تأمین کند. در طول دهه 1860میلادی، ژرژ لکلانشه ( (Leclanché سلول مرطوب را اختراع کرد که هر چند به دلیل اجزای سازنده مایعش سنگین بود اما به فروش می رسید و صرفه تجاری داشت.

در دهه های 1870  و 1880میلادی، سلول لکلانشه با استفاده از مواد خشک تولید شد و در شماری از امور از جمله فراهم کردن انرژی برای تلفن الکساندر گراهام بل و چراغ قوه تازه اختراع شده مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن باتری برای تأمین انرژی بسیاری از اختراعات دیگر از جمله رادیو، که در سال های بعد از جنگ جهانی اول محبوبیت زیادی پیدا کرد، مورد استفاده قرار گرفت. امروزه بیش از 20 میلیارد سلول قدرت در سراسر جهان به فروش می رسد و هر آمریکایی سالانه از حدود 27 باتری استفاده می کند.

ساختمان باتری

همه باتری ها از روش های مشابهی برای ایجاد برق استفاده می کنند؛ با این حال، تغییر در مواد تشکیل دهنده و نحوه ساخت آنها باعث شده انواع مختلفی از باتری ها تولید شوند. خلاصه آن که آنچه معمولاً باتری نامیده می شود در واقع گروهی از سلول های مرتبط با یکدیگر است. در ادامه توضیحاتی درباره این که یک باتری چگونه کار می کند ارایه می شود.

دو بخش مهم هر سلول آند و کاتد است. کاتد فلزی است که به طور طبیعی و یا در آزمایشگاه با اکسیژن ترکیب می شود –این ترکیب اکسید نامیده می شود. با این که اکسید آهن (زنگ)، برای این که در باتری مورد استفاده قرار گیرد بیش از حد شکننده است، اما شاید نام آشنا ترین اکسید باشد. اکسیدهای دیگر هم اگر به اندازه کافی قوی باشند (در مقابل برش، خم شدگی، شکل گرفتن، قالب گرفتن و غیره مقاوم باشند) می توانند در سلول مورد استفاده قرار گیرند. آند فلزی است که اگر اجازه اکسید شدن پیدا کند و اگر سایر شرایط مساوی باشند، در مقایسه با فلزی که کاتد را تشکیل می دهد بیشتر احتمال دارد اکسید شود.

سلول موقعی برق تولید می کند که یک سر کاتد و یک سر آند در ماده سومی که می تواند الکتریسیته را هدایت کند قرار داده شوند، در حالی که انتهای دیگر آنها هم به هم متصل اند. آند اتم های اکسیژن را به جانب خودش می کشد، در نتیجه جریان الکتریکی ایجاد می کند.

در صورتی که یک کلید در مدار وجود داشته باشد (شبیه به کلید برقی که در دیوار یا لامپ کار گذاشته می شود) مدار کامل نیست و برق نمی تواند جریان یابد مگر اینکه کلید در حالت بسته باشد. اگر علاوه بر کلید چیزی دیگر، به عنوان مثال یک لامپ، در مدار وجود داشته باشد، لامپ در اثر اصطکاک الکترون های در حال حرکت در آن روشن می شود.

ماده سوم که آند و کاتد در داخل آن قرار داده می شوند الکترولیت نامیده می شود. در بسیاری از موارد الکترولیت ترکیبی شیمیایی است که خواص قلیایی بودن دارد. بنابراین باتری قلیایی چیزی است که الکترولیت قلیایی در آن وجود دارد. یک سلول به خودی خود برق تولید نمی کند مگر این که در مداری قرار گیرد که به وسیله کلیدی ساده و یا با برخی از اتصالات دیگر مربوط به تعویض جریان در داخل دستگاهی که از باتری استفاده می کند کامل شود.

طراحی یک سلول می تواند به تغییرات زیادی در نوع و ساختار آن منجر شود. به عنوان مثال، همه الکترولیت ها قلیایی نیستند. علاوه بر این، ظرف محتوی الکترولیت می تواند هم به عنوان ظرف و هم به عنوان کاتد یا آند عمل کند. برخی از سلول ها اکسیژن خود را نه از یک کاتد بلکه به طور مستقیم از هوا جذب می کنند. با ایجاد تغییرات در ترکیبات آند و کاتد برق بیشتر یا کمتری فراهم می شود. تنظیم دقیق تمام مواد مورد استفاده در یک سلول می تواند بر مقدار برقی که می تواند تولید شود، سرعت تولید برق، ولتاژ برقی که در طول عمر سلول نقل و انتقال می یابد و توانایی سلول برای انجام وظایفش در دماهای مختلف تأثیر بگذارد.

در حقیقت کاربردهای مختلف باتری ها باعث شده انواع زیادی از باتری ها (لیتیوم، جیوه و غیره) تولید شوند. با این حال برای سالها، متداول ترین سلول ها باتری قلیایی 1.5 ولت بوده است.

باتری چگونه کار می کندبهتر است در شرایط مختلف از باتری های متفاوت استفاده شود. سلول1.5  ولت قلیایی برای تجهیزات عکاسی، رایانه های جیبی، ماشین حساب ها، اسباب بازی ها، ضبط صوت ها و دیگر مصارفی که «تخلیه بالا» دارند ایده آل است. این سلول همچنین برای دماهای پایین خوب است. مشخصه سلول1.5  ولت قلیایی تخلیه شیب دار است – یعنی به جای توقف ناگهانی تولید برق، به تدریج قدرتش را از دست می دهد -و اگر در قفسه بدون استفاده مانده باشد شاید در هر سال چهار درصد از انرژی اش را از دست بدهد.

نوع دیگر باتری یک باتری دی اکسید لیتیوم / منگنز است که دارای مشخصه تخلیه پایین تر است -که تقریباً همان مقدار قدرتی را که در آغاز زندگی اش دارد در پایان زندگی اش هم فراهم می کند -و می تواند در جایی مورد استفاده قرار گیرد که در آن به باتری های کوچک با قدرت بالا نیاز باشد (هشدار دهنده دود، دوربین ها، پشتیبان گیری حافظه در رایانه ها و غیره.) در سمعک، پیجر و برخی از انواع دیگر تجهیزات پزشکی اغلب از باتری های نوع دکمه هوای روی استفاده می شود که چگالی انرژی بالایی را با تخلیه مداوم ارایه می کنند. باتری جیوه اغلب کابردهای مشابه باتری هوای روی را دارد ولتاژ خروجی ثابتی را فراهم می کند.

دانشمندان و مهندسان سراسر جهان در حال حاضر به شدت بر ساخت باتری ها متمرکز شده اند. دلیلش ساده است و آن این که چند نوآوری کلیدی به ایجاد باتری های بهتر وابسته اند. خودروهای برقی و دستگاه های قابل حمل الکترونیکی ای که بتوانند برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به شارژ مورد استفاده قرار گیرند از آن جمله اند که برای آنها انتظار باتری های سبک وزن و قوی تر می رود.

 

مواد خام مورد استفاده در باتری

در این بخش بر روی باتری های قلیایی تمرکز می شود. در یک باتری قلیایی، استوانه ای که حاوی سلول است از فولاد نیکل اندود ساخته شده است. جدا کننده ای که کاتد را از آند جدا می کند از جنس کاغذ لایه ای و یا یک ماده مصنوعی متخلخل است. انتهای ظرف استوانه ای با آسفالت یا اپوکسی درزگیر مهر و موم شده. در داخل استوانه، کاتد حاوی مخلوطی از دی اکسید منگنز، گرافیت و یک محلول هیدروکسید پتاسیم است؛ آند نیز حاوی پودر روی است و الکترولیت هم هیدروکسید پتاسیم است.

 

کنترل کیفیت

از آنجایی که فن آوری باتری، جدید و یا عجیب و غریب نیست، کیفیت نهایی باطری است که برای رقابت نام های تجاری اهمیت دارد. توانایی یک باتری در مقاومت در برابر خوردگی، عملکرد خوب در شرایط گوناگون، حفظ ماندگاری و کاربردهای آن در طول عمرش از نتایج مستقیم کنترل کیفیت است. به این ترتیب باتری ها و مواد تشکیل دهنده شان در تقریباً تمام مراحل فرایند تولید بررسی و آزمایش می شوند و دسته های تکمیل شده نیز به طور دقیق آزمایش می شوند.

 

مسائل زیست محیطی

مشکلات زیست محیطی در رابطه با روی و منگنز که مواد شیمیایی عمده باتری های قلیایی هستند مطرح نیست و هر دو به وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) امن در نظر گرفته شده اند. آلاینده بالقوه مهم در باتری ها، جیوه است که معمولاً همراه با روی مورد استفاده قرار می گیرد و سال های زیادی است که برای کمک به هدایت جریان برق و جلوگیری از خوردگی به باتری های قلیایی اضافه شده است. در اواسط دهه1980 میلادی، باتری های قلیایی معمولاً بین پنج و هفت درصد جیوه داشتند.

چند سال پیش که مشخص شد جیوه خطر زیست محیطی دارد، تولید کنندگان شروع به پیدا کردن راه هایی برای تولید باتری های کارآمد بدون جیوه کردند. تکنیک اصلی به کار رفته در این باتری ها تمرکز بر کنترل بهتر خلوص مواد تشکیل دهنده بوده است. باتری های قلیایی امروزی ممکن است حدود 0.025 درصد جیوه داشت باشند.

 
باتری چشمه ای از انرژی پتانسیل الکتریکی است که از تبدیل دیگر انرژی ها به انرژی الکتریکی به وجود می آید و این انرژی در قطبهای باتری قابل دریافت است. انرژی قابل دریافت در قطبهای باتری به ازای واحد بار الکتریکی را نیروی محرکه الکتریکی (Eemf) باتری می گویند و آن را با یکای ولت اندازه گیری می کنند. قطب مثبت باتری آند و قطب منفی آن کاتد نام دارد.

ساختمان باتری :

هر باتری یک مقاومت داخلی (r) دارد. اختلاف پتانسیل بین قطبهای باتری (v) ، زمانی که جریان I از آن می گذرد، برابر V=Eemf - Ir می باشد. فرایند تبدیل انرژی در باتری با گذشت زمان افزایش مقاومت الکتریکی داخلی همراه است. مقدار مقاومت داخلی به نوع باتری و طرز ساختش وابسته است.

شارژ باتری:

در باتری فرسوده نوعی مقاومت داخلی به قدری زیاد است که با عبور جریان ، ولتاژ دو سر باتری به سرعت افت می کند و باتری قابلیت تامین انرژی الکتریکی مفید را ندارد. در برخی باتریها با گذراندن جریانی در جهت مخالف جریان ، به هنگامی که باتری کار عادی اش را انجام می دهد، می توان باتری را دوباره باردار یا شارژ کرد. در فرایند شارژ باتری انرژی پتانسیل در آن ذخیره می شود البته تعداد دفعات شارژ باتری به خاطر برگشت ناپذیری فرایندهای تبدیل انرژی ، محدود است.

فرایندهای تبدیل انرژی در باتری :

در باتری خشک معمولی ، بر اثر واکنش ماده آند (قطب مثبت) و ماده کاتد (قطب منفی) با الکترولیتی که محیط بین آند و کاتد را تشکیل می دهد، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. در باتری خورشیدی ، انرژی الکترومغناطیسی نور تابیده شده به سلولهای خورشیدی ، با جداسازیهای مثبت و منفی درون باتری ، به شکل انرژی الکتریکی در می آید.

توان الکتریکی باتری :

توانی که هر باتری بر حسب وات تامین می کند، برابر حاصلضرب نیروی محرکه الکتریکی (بر حسب ولت) در شدت جریان الکتریکی باتریI (برحسب آمپر) می باشد. در کاربردهایی با توان زیاد از جمله استارت زنی اتومبیل موتور اتومبیل ، میزان توانهای تامین شده در فواصل زمانی کوتاه به بیش از 1000 وات می رسد.
در کاربرد کم توان در وسایل الکترونیکی ظریف ، مانندسمعکها و ساعت های کامپیوتری ، میزان توانهای تامین شده در حدود چند میلی وات است.

باتریهای امروزی:

امروزه باتریهایی می توان ساخت که به طور متوسط در کاربردها پنج سال عمر مفید دارند. باتریها در بهره گیری از وسایل الکترونیکی نقش مهمی ایفا می کنند. البته با بهبود بخشیدن تکنولوژی باتریها منابع انرژی قابل حملی برای هر معرفی ، از دستگاههای استریوی دستی تا اتومبیلهای برقی، در اختیار داشته باشیم.

فروش باتری 12 ولت 7.2 آمپر( کاملا سالم )یو پی اس

خرید و فروش یو پی اس در توانهای مختلف آکبند و استوک
خرید و فروش باطری
خرید و فروش استابلایزر
برق اضطراری

فروش UPS و باتری یو پی اس

فروش و خدمات پس از فروش انواع UPS
فاراتل . فاران . الجا . راژمان و ...

انواع باتری یو پی اس
صبا . لانگ . ولتامکس . هیتاکو .cgb و ...

خدمات نصب و راه اندازی یو پی اس
تعمیرات ups

امادگی ارائه خدمات سرویس و نگهداری توسط کارشناسان مجرب

بالاترین خریدار همه رقم باطری های فرسوده و خراب یو پی اس
باطریهای کامپیوتری و خراب بانکها و موسسات
یو پی اس های خراب و ضایعاتی
ترانس فاراتل و دینام سوخته و سالم‌
الکترو موتور ؛ پمپ های آب و پمپ‌های باد
همه رقم سوخته و سالم حتی ضایعاتی

و انواع وسایل و سیم و کابل و متعلقات ضایعاتی و کامپیوتری
خریدار انواع باطری های:
✔️یو پی اس فرسودهUPS،
✔️باطری های خراب لیفتراک،
✔️باطری های داغی خودرو،
✔️باطری های برق اضطراری بانک ها و ادارات
✔️باطری های داغی مغازه های باطری فروشی،
و همه نوع باطری های سربی به بالاترین قیمت.
باطری کهنه
✅باطری داغی،
✅باطری خراب،
✅باطری شکسته،
خریدار انواع سیم و کابل مسی و ضایعات آلومینیوم به بالاترین قیمت.
☑️خرید بصورت کاملا نقد در محل شما.
سرویس دهی کل مناطق استان تهران.
آخرین قیمت ها را از ما بگیرید.

 باتری یو پی اس 6 ولت 4.5 آمپر ولیون مدل RB-645BS

 باتری 12 ولت 7 آمپر لانگ مدل گلوب WPS7-12
 

 باتری 12 ولت 28 آمپر هیتاکو مدل 12V28AH

 باتری 6 ولت 4.5 آمپر لانگ مدل SPL6-4.5
 باتری 12 ولت 28 آمپر هیتاکو مدل 12V28AH

 قیمت باتری یو پی اس  کره ای 12 ولت 7.5 آمپرساعت باتری کره ای مدل 12SB7.5
 
باطری ups ١٢ ولت ١٠٠ امپر استوک درحد نو

فروش انواع باطری یو پی اس اورجینال پنل خورشیدی، تجهیزات مخابراتی ، و ...

در صورت نیاز با پیک ارسال میگردد به همراه فاکتور فروش و ضمانت نامه

استابلایزر - Ups

سینوسی کامل مطابق برق شهری
دارای 2عدد باطری داخلی 12 ولت
اتصال به پورت usb
در توان های 1500Kv - 2000Kv

️جبران نوسانات و افت ولتاژ برق
و تامین برق در زمان قطع برق (بدون وقفه)

فروش باتری یو پی اس در تهران

قیمت باطری یو پی اس کره ای


قیمت باطری یو پی اس ایرانی

قیمت باطری 65 آمپر یو پی اس

فروش آنلاین باطری یو پی اس

قیمت باطری یو پی اس 12 ولت

 

با تولید این محصول دیگر نیازی به خرید سیستم های برق اضطراری 220 ولت با قیمت های بسیار بالا نیست و مهمترین مزیت سیستم ups مداربسته تاییدیه اداره اماکن, یکسال گارانتی و عدم نیاز به خرید آداپتور برای دوربین ها و DVR و همچنین هزینه بسیار پایین خرید خود ups می باشد که در 4 مدل موجودست:
مدل 1- یوپی اس 12 ولت 3 آمپر برای یک مودم یا یک دستگاه کارت خوان و یا یک دوربین 12 ولت (بدون dvr ) بدون باتری 195 تومان
مدل 2- پک کامل یو پی اس 12 ولت 5 آمپر برای 2 دوربین و دی وی آر با باتری داخلی 2 ساعته به قیمت 395 تومان
مدل 3- پک کامل یو پی اس 12 ولت 10 آمپر برای تا 5 دوربین و دی وی آر با باتری داخلی 2 ساعته به قیمت 495 تومان
مدل 4- یو پی اس مداربسته 15 آمپر برای تا 9 دوربین و DVR با باتری د اخلی یک ساعته به قیمت 595 تومان
مدل 5- سی پی اس مداربسته 20 آمپر برای تا 16 دوربین و دی وی ار با باتری داخلی نیم ساعته به قیمت 695 ت
 

فروش انواع باتری یوپی اس
۷.۵ آمپر
۱۸ آمپر
۲۸ آمپر
۴۲ آمپر
۶۵ آمپر
۱۰۰ آمپر
۱۵۵ آمپر
۲۰۰ آمپر

فروش انواع باتری ups ساخت کشور کره  با گارانتی معتبر با قیمت بسیار مناسب

در تمامی رنج ها
7.5 آمپر، 28 آمپر، 42 آمپر،65 آمپر، 100 آمپر

قابل استفاده در سیستم دوربین های مدار بسته، اتاقهای سرور ،درب پارکینگ، سیستم های فروشگاهی، مطب، دندانپزشکی، آزمایشگاه، شرکت ها، اماکن مسکونی، شبکه های کامپیوتری، سیستم های کامپیوتری، کارگاه ها، باشگاهای ورزشی، سیستم نجات اضطراری آسانسور، ATM بانک ها، دزدگیر،سیستم های ماشین و ویلچر...

««برای دریافت اطلاعات فنی بیشتر و قیمت تماس حاصل فرمایید»»

طول عمر باتری
طول عمر باتری تا حد زیادی به نحوه ی استفاده از آن و به عبارت بهتر، به مواردی نظیر: سرویس و نگهداری، شارژ، دمای محیط و عوامل دیگر بستگی دارد؛ اما مهمترین عامل موثر بر افزایش طول عمر یک باتری سرب – اسیدی، تعمیرات پیشگیرانه است. در شرایط نامتعارف، باتری ها نیز نامتعارف می شوند. اورشارژ شدن، عمر باتری را به زیر یک سال تقلیل می دهد. در مقابل، مشاهده شده است که باتری های تلفن به واسطه ی عدم کارکرد زیاد ( 5 تا 10 بار در سال) تا 25 سال نیز دوام آورده اند. همچنین مشاهده شده است پیل ژله ای به دلیل اور شارژ شدن توسط یک شارژر بزرگ اتومبیل، ظرف یک روز از بین رفته است. برخی از باتری های خودروی گلف، اگر در یک گاراژ گرم و بدون شارز نگهداری شوند، ظرف مدت کمتر از یک سال از بین می روند. عمر نگهداری باتری های شارژ شده ی خشک در انبار تقریبا 18 ماه است. البته این باتری های کاملا خشک نیستند و بسیاری از آنها دارای صفحات مرطوب هستند.(باتری شارژ شده ی خشک، نوعی باتری است که ماده ی الکترولیت آن تخلیه می شود و به صورت خشک می تواند تا چندین سال در همان وضعیت بماند. جهت استفاده، ماده ی الکترولیت را در آن می ریزند و در عرض چند دقیقه شارژ می شود.)
طول عمر مورد انتظار برخی از باتری ها، اگر به صورت سیکل عمیق مورد بهره داری قرارگیرند، عبارت است از:
•    باتری راه انداز                                  :      3 تا 12 ماه
•    باتری دومنظوره(دریایی)                      :       1 تا 6سال
•    باتری خودروی گلف                           :       2 تا 6 سال
•    باتری سیکل عمیق ای جی ام                  :       4 تا 7 سال
•    باتری سیکل عمیق ژله ای                     :       3 تا 6 سال
•    باتری سیکل عمیق از نوع L-16              :      4 تا 8 سال
•    باتری سیکل عمیقمرغوب رولز-سورت       :      7 تا 15 سال
•    باتری سیکل عمیق صنعتی                     :       10 تا 20 سال
•    باتری تلفن                                        :       1 تا 20 سال(باتری های تلفن به منظور خاص مورد استفاده قرار میگیرند و به صورت شناور از آنها استفاده می شود. این باتری ها بر حسب طول عمر، مورد استفاده، نگهداری و نوع، از تنوع بسیاری برخوردارند.)
•    باتری نیکل – آهن(قلیایی)                      :       3 تا 25 سال
•    باتری نیکل – کادمیم                            :        1 تا 20 سال



تلفن تماس: فروش باطری های یو پی اس با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت و گارانتی اصلی. فروش کابل شبکه لگراند. کابل شبکه. کابل شبکه کت 6 لگراند. کابل کت 6 نگزنس. عرضه بهترین برندهای یوپی اس و باتری- مشاوره رایگان . خرید آنلاین انواع UPS خانگی و اداری با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی . بررسی، انتخاب و خرید آنلاین از بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور با بیش از 350 هزار کالا.

فروش باطری های انواع یو پی اس با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت و گارانتی اصلی. کابل شبکه. فروش کابل شبکه لگراند. کابل شبکه کت 6 لگراند. کابل کت 6 نگزنس. Services: فروش انواع فایروال سیسکو, فایروال سیسکو asa5545, فایروال سیسکو.

خرید UPS خانگی و اداری با طول عمر باتری متوسط . تضمین بهترین قیمت. پرداخت در محل. ارسال رایگان. 7 روز ضمانت بازگشت کالا. ضمانت اصل بودن کالا. تحویل اکسپرس.

باتری یو پی اس هیتاکو HITACO که باتری سیلد لید اسید یو پی اس می باشد با بهره مندی از تکلنولوژی روز در ولتاژها و ظرفیت های مختلف تولید می شود.باتری هیتاکو 12 ولت 100 آمپر ساعت. اطلاعات بیشتر · باتری هیتاکو 12 ولت 12 آمپر ساعت. باتری یو پی اس فاراتل ليست قيمت خريد فروش باتری یو پی اس فاراتل 12V26AH CSB مشخصات فنی UPS Battery Faratel وارد کننده معتبر باتری یو پی اس .

قیمت یو پی اس آلجا و دوربین مداربسته هایکویژن · قیمت یو پی اس تاکوم ... کابینت باتری یو پی اس فاراتل SBC96V-40AH-AB. 87700000 ریال. 68000000 ریال.

باتری های خشک سیلد اسید (بدون نیاز به نگهداری) را شاید بتوان به عنوان قلب اصلی یک سیستم یا منبع برق بدون وقفه یا یو پی اس دانست

قیمت باتری یو پی اس فاراتل انواع کابینت باتری فاراتل یو پی اس فاراتل ترانس ایزوله فاراتل قیمت UPS فاراتل تابلو BY PASS فاراتل

تاثیر دما و فشار داخلی بر باتری
افزایش یا کاهش دما،برخی از مشخصه های باتری ،نظیر:ئظرفیت،ولتاژ و طول عمر آن را تحت تاثیر قرار میدهد.افزایش فشار داخلی نیز برطول عمر باتری موثر است. در این بخش، تاثیر دما و فشار را بر مشخصه های باتری مورد بررسی قرار میدهیم.
تاثیر دما برظرفیت باتری
باکاهش وافزایش دما،ظرفیت باتری نیز کم و زیاد میشود.به همین دلیل،ممکن است باتری یک اتومبیل،علی رغم آنکه بعدازظهر روز گذشته به خوبی کار کرده است، نتواند در یک صبح سرد زمستانی موتور اتومبیل را راه اندازی کند.لذا اگر قرار است باتری بخشی ازعمر خود رادرسرما سپری کند،باید به هنگام تعیین اندازه آن،ظرفیت کاهش یافته را در محاسبات مربوطه مد نظر قرارداد.دمای استاندارد برای باتریها،همان دمای اتاق یا 25 درجه سلسیوس است.در 27- درجه سلسیوس،ظرفیت باتری تقریبا50 % کاهش میابد وبه عبارتی به نصف میرسد.درحالت انجماد،ظرفیت باتری 20%کم میشود.حال آنکه در 50 درجه سلسیوس،ظرفیت باتری نسبت به مقدار نامی خود،12%افزایش میابد.




طول عمر باتری برحسب چرخه شارژ و دشارژ:
یک سیکل (چرخه) شارژ و دشارژ چرخه ای متشکل از یک تخلیه و شارژ کامل است. معمولا این چرخه را بصورت تخلیه از ظرفیت 100% تا ظرفیت 20%  و سپس شارژ مجددتا ظرفیت کامل یا 100% درنظر میگیرند.البته عمقهای تخلیه دیگری نیز مرسوم هستند که رایج ترین آنها عبارتند از : 10% و 20% و 50%. این مقادیر بسیار حایز اهمیت هستند زیرا علاوه بر مشخص نمودن چرخه نامی هر باتری میزان تخلیه مجاز آنها را نیز معرفی میکنند. به عنوان مثال عمر برخی از باتری های تلفن (از نوع شناور)را باعمق تخلیه ی 5% و 20 سال اعلام میکنند.
چنانچه این باتری، در هر سیکل، بیش از 5% تخلیه شود،طول عمر آن کمتر خواهد شد،بطوری که اگر عمر تخلیه آن 50% شود،عمر آن به پنج سال تقلیل میابد.
به عنوان مثال،باتری های مخصوص خودروی گلف با فرض عمق تخلیه ی 50%، برای 550 سیکل طراحی شده اند که تقریبا معادل دو سال است.
عمر باتری برحسب چرخه شارژ و دشارژ،به عمر چرخه ای موسوم است و یکی از پارامترهای مهم جهت تعیین کارایی و طول عمر مورد انتظار پیلها محسوب میشود.عمر چرخه ای عبارت از تعداد سیکلهایی ست که یک باتری، پیش از آنکه ظرفیت آن به 80% ظرفیت اولیه برسد،قادر است به پایان برساند و انرژی مورد نیاز بار را تامین کند.
پیلها هرگز به طور ناگهانی از بین نمیروند،بلکه خرابی و فرسایش آنها بصورت تدریجی و پیوسته است.در پایان عمر چرخه ای تعیین شده،پیل به طور طبیعی به کار خود ادامه میدهد،لیکن ظرفیت آن به طور قابل ملاحظه ای کمتر از مقدار اولیه آن است.
گرچه ممکن است استفاده از عمر چرخه ای بهترین شیوه برای نشان دادن طول عمر باتری هایی که در شرایط عملکرد واقعی قرار دارند،نباشد،لیکن یک شیوه مفید جهت مقایسه باتری ها تحت شرایط کنترل شده است.
پیلها به ندرت تحت سیکلهای شارژ-دشارژ کامل . متوالی کار میکنند و معمولا به صورت جزیی و با عمقهای متغیر ،تخلیه و مجدد به طور کامل شارژمیشود.
از آنجاییی که تخلیه های جزیی حاوی مقدار کمی انرژی است، لذا باتری میتواند تعداد بیشتری از سیکلهای کم عمق و ضعیف را تحمل کند.
چنین سیکلهایی مخصوص وسایل نقلیه ی برقی دوگانه است که دارای ترمز باززاینده هستند.
 

انواع یو پی اس ، مدار یو پی اس ، قیمت دستگاه یو پی اس ،باتری یو پی اس ، راهنمای خرید یو پی اس ،قیمت یو پی اس ۲kva

 

Tell a Friend